10 Porad jak radzić sobie ze stresem i depresją.

Nie wolno dopuścić, by stres się kumulował. Są sposoby, które pozwolą opanować zestresowane ciało. Pomogą przetrwać jednorazowy stres, ulżą też w przewlekłym (choć oczywiście nie rozwiążą jego przyczyny).

Stres wyczerpuje zasoby organizmu, zużywa glukozę jako paliwo do mięśni- a potem brakuje jej dla mózgu (glukoza jest podstawowym paliwem dla komórek nerwowych). Zużywane też są witaminy i mikroelementy potrzebne do "sprężenia" ciała przed czekającym je zadaniem. W stanie stresu magnez bardzo szybko wypływa z organizmu .

Niedobór magnezu nasila z kolei produkcję hormonów stresowych i reakcje na stres.

Ważna jest umiejętność rozpoznawania pierwszych objawów stresu. W początkowym okresie możemy sobie sami pomóc.
Gdy poczujemy napięcie mięśni na skroniach, zauważymy przyspieszony oddech, obleje nas zimny pot czy mamy problemy z zasypianiem, zastosujmy kilka sprawdzonych sposobów:


1. Zadbajmy o właściwą dietę uzupełniając ją pożywieniem bogatym w wapń (ser żółty i inne produkty mleczne, ziarna oleiste itp. - pamiętajmy jednak, że 70-80% osób nie trawi mleka, osoby te powinny wspomóc się suplementami z wapniem) oraz magnez (pestki dyni, kakao, kiełki pszenicy, ziarno soi, kasza gryczana, fasola, czekolada, orzechy.

Dobrym produktem wprowadzonym niedawno na rynek polski i uzupełniający dietę w wapń i magnez jest Strong Bones - mimo iż nazwa wskazuje, że produkt ten produkt wspomaga układ kostny, jest również bardzo przydatny w stresie i depresji, a przy okazji wzmacnia i odkwasza organizm.


2. Bardzo dobrym środkiem odprężającym jest pływanie, lub kąpiel. Woda znakomicie odpręża, masuje ciało, rozładowuje napięcie mięśni, jest to znakomite połączenie wysiłku fizycznego z masażem wodnym.


3. Osobom, które w stresie zaciskają zęby i pięści, dobrze zrobi fizyczne rozładowanie napięcia. Godzina aerobiku albo długi spacer poprawią krążenie krwi i pomogą usunąć z niej szkodliwe substancje powstałe podczas reakcji stresowej. Napięte mięśnie wreszcie mają okazję pracować w swoim naturalnym rytmie "skurcz-rozkurcz". Płynące do mózgu sygnały niosą informację "stan zagrożenia minął, można się odprężyć". Podczas przyjemnego wysiłku organizm wytwarza endorfiny- substancje, które działają przeciwbólowo wyzwalają uczucie przyjemności i odprężenia.


4. Na stres bardzo pomaga robienie czegoś, co lubisz. Może to być taniec, słuchanie muzyki (jedni wolą spokojną muzykę inni wprost przeciwnie), czytanie książki. Warunkiem jest, aby zajęcie skupiło całą Twoją uwagę. Wtedy łatwiej zapomnieć o problemach.


5. Śmiech, który pomaga pozbyć się lęku, rozładowuje emocje i daje oręż do walki ze stresem. Jest balsamem na skołatane nerwy, bolące mięśnie i chrypkę. Dotlenia mózg, poprawia pamięć i wzmacnia odporność. Śmiech zmniejsza produkcję adrenaliny i kortyzolu czyli hormonów stresu, a wydziela za to dużo endorfin , uznanych za hormony szczęścia i dobrego nastroju.

Więc od dziś pamiętaj, żeby nie odmawiać znajomym wspólnych wypadów gdy jesteś w przysłowiowym "dołku". Możecie oglądnąć jakąś komedię, iść na basen, wycieczkę rowerową, zakupy -  wszystko co sprawi wam przyjemność. Nawet jeśli w pierwszej chwili nie masz na to ochoty, spróbuj, to lepsze niż siedzenie samemu w domu !


6. W trudnych chwilach, gdy nie możesz poradzić sobie ze stresem i depresją należy sięgnąć po RHODIOLIN, suplement zawierający wyciąg z unikalnej rośliny, nazywanej Różeńcem górskim (Rhodiola rosea). Roślina ta jest "adaptogenem" tzn. posiada w swoim składzie takie fitozwiązki, które powodują uspokojenie się organizmu. Jest w pełni bezpieczny i nie zaburza funkcji naszego organizmu w przeciwieństwie do lekarstw chemicznych, które praktycznie zawsze niosą za sobą działania niepożądane.


7. Zadbaj również o dietę zgodną ze swoją grupą krwi i uzupełnij ją pełnym zestawem witamin i minerałów zgodnych zapotrzebowaniem twojej grupy krwi. Pamiętaj by jeść świeże warzywa, owoce, pić soki i uzupełniać dietę suplementami naturalnymi zawierającymi witaminy z grupy B , wapń, a zwłaszcza magnez. Przyswajanie magnezu ułatwiają witaminy z grupy B.

Wiele suplementów zawiera witaminy B, jednak nie spotkaliśmy dotąd produktu, który zawiera ich pełny zestaw. Najbliższy ideałowi i dostępny w Polsce jest STRESS MANAGEMENT - naturalny preparat zawierający prawie cały zestaw witamin z grupy B, a także witaminę C i magnez. Można go stosować wymiennie z Rhodiolin oraz łączyć z lekami chemicznymi.


8. W stresie zużywane są większe ilości witaminy C zatem zapotrzebowanie na nią jest znacznie większe zwłaszcza dlatego, że witamina C nie kumuluje się w organizmie tylko musi być dostarczana każdego dnia.

Czy słyszałeś, że chemiczna Witamina C dostępna w większości aptek wchłania się jedynie w 10% - 15% ?

Zalecamy suplementy zawierające naturalną witaminę c. Wchłania się w 80-90% i nie zakwasza organizmu, a jej nadmiar zostaje wydalony na zewnątrz. Naturalną witaminę C np. C-plus można dostać w wielu sklepach, zielarskich czy internetowych.


9. Zostawiliśmy to prawie na koniec, jednak jest to jedna z ważniejszych rzeczy, o które powinniśmy zadbać. Są to nienasycone kwasy tłuszczowe Omega 3. W innej części serwisu pisaliśmy o tym jak ich poziom wpływa na powstawanie stresu. Tutaj chcielibyśmy przypomnieć o tym by dbać o ich poziom, jedząc produkty bogate właśnie w te kwasy (najlepszym ich naturalnym źródłem są ryby).


Najważniejszy "10 sposób".

10. Wszystkie sposoby są dobre, ale na nic się zdadzą bez najważniejszego i zarazem najtrudniejszego do wykonania. Musisz "po prostu" zastanowić się przez chwilę co jest przyczyną stresu i wyeliminować lub zmienić sytuację która go wywołuje. Może to być pogodzenie się z partnerem, zmiana stresującej pracy, zobaczenie tej samej sytuacji z innej perspektywy.


 

Strona jest własnością Niezależnego Dystrybutora CaliVita International
Informacje umieszczone w tym serwisie służą wyłącznie do celów informacyjno - edukacyjnych, a nie do stawiania diagnozy, rozpoznawania czy sugerowania sposobów traktowania różnych chorób. Stan zdrowia i wszelkie jego zaburzenia winny być konsultowane z właściwymi służbami medycznymi. Nie jest celem wydawcy tego serwisu udzielanie medycznych rad, zalecenie środków bądź branie odpowiedzialności za osoby, które zdecydują się spróbować ich na sobie.